Három író, három izgalmas online történet, egy blog. Szeretettel köszöntünk a világunkban, és jó olvasást!

A három Muskétás, avagy Benina, Spirit Bliss és Szurovecz Kitti

2013. június 26., szerda

Penna Percek - Spirit Bliss: Elég a zombiságból!

A napokban elolvastam Isaac Marion Eleven testek című könyvét, ami zombikról szól. Nagyon tetszett, de most kivételesen, ezt a kis bejegyzést nem könyvkritikának szánom, csak a könyv ihlette. :)

A könyv kiolvasása után lementem a boltba vásárolni néhány dolgot, és a történet hatására önkéntelenül is elkezdtem figyelni az embereket. Amit észrevettem, az pedig több volt, mint ijesztő. Mindenhol faarcú emberek mászkáltak körülöttem, lassan vonszolva magukat, mint akik már ahhoz is fáradtak, hogy egyáltalán éljenek. Ha valaki szembe jött velem, eszébe sem jutott kikerülni, ha én nem ugrok félre, nekem jön vagy egyenesen legyalul a bevásárló kocsival. Mintha láthatatlan lennék. Egy idő után elkezdtem szorongani, mert úgy éreztem, én vagyok az egyetlen eleven ember egy csomó zombi között.

Az Eleven testek története és az élet is azt a tanulságot nyújtja számomra, hogy sokszor az élők és a zombik között nincs semmi különbség. A valóságban az emberek jó része pont úgy létezik és viselkedik, akár egy élőhalott. Bár agyakat nem esznek és a hús sem rohad a csontjaikról, mégis teljesen elfelejtették, milyen élni. Nincsenek álmaik, vágyaik, fáradtak, lassúak, életuntak, nem tudnak már semmit élvezni, fogalmuk sincs, hogyan kell boldognak lenni. És ez nagyon szomorú.

Aki ismer, annak nem lesz meglepetés, hogy imádom a cirkuszt. Sok zseniális cirkusz előadásán jártam már, és elvarázsol az a misztikus világ, ami a sátorba belépve fogadja a nézőket. Egyetlen dolog van, ami miatt el vagyok keseredve egy-egy előadás végeztével, ez pedig az emberek reakciója. Én és a barátaim mindig csillogó szemmel, hatalmas vigyorral jövünk ki a sátorból, aztán végignézünk az embereken, és szíven szúr a látvány. Hiába a varázslat, hiába a csoda, képtelenek mosolyogni. Érzelemmentes maszkkal az arcukon vonulnak ki, még néhány óra erejéig sem képesek kikapcsolódni és élvezni az életet. A szörnyű az, hogy ez már a gyerekekre is érvényes. A szüleik hatására még ők is elfelejtettek mosolyogni, nevetni, gyereknek lenni.

Én amondó vagyok, hogy mindenkinek vannak problémái. Manapság sajnos elég súlyosak. De ha elfelejtünk mosolyogni, elfelejtünk boldognak lenni, elfelejtünk élni, akkor ezek a gondok egyszerűen megölnek minket. Zombiként pedig mi értelme végigvegetálni az életet?

Úgyhogy a gondok ellenére, próbáljuk kiélvezni az apró csodákat, örömöket, találjuk meg azt, ami értelmet ad az életünknek. Mert csak nyitott szemmel és szívvel kell járni, és rálelhetünk arra, amit keresünk. Amint erre képesek leszünk, akármilyen teher is nyomja a vállunkat, nem érhet el minket a zombiság, megmaradhatunk Elevennek. :)

Spirit Bliss

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése